top of page

2.

קשיים רגשיים,
בעיות התנהגות
והפרעות קשב וריכוז

ילדים רבים מתמודדים עם קשיים רגשיים כמו היעדר ביטחון עצמי או הערכה עצמית נמוכה, לחץ וחרדה, קשיים בוויסות עצמי ועוד. הקשיים הרגשיים באים לידי ביטוי במגוון התנהגויות, בבית או בבית הספר, למשל תוקפנות, הימנעות, בידוד חברתי, חוסר מוטיבציה ללמידה, ביישנות ועוד. כאשר בעיות התנהגות (כגון ODD, CD) אינן מטופלות, הן עלולות להחמיר ככל שהילד מתבגר עד כדי סכנה לעצמו ולסביבה. הטיפול במוזיקה מאפשר סביבה בטוחה ומכילה, בה ניתן להביע ולבחון את כל טווח הרגשות וללמוד כיצד להתמודד עם הקשיים ולמצוא את הדרך לביטוי עצמי ולצמיחה אישית.

הפרעת קשב היא הפרעה נוירו־התפתחותית, אשר מתחלקת לשתי קבוצות:

1. קשיי קשב – מתבטאת בחוסר תשומת לב לפרטים, קושי בהתארגנות, ביצוע משימות וכדומה.

2. היפראקטיביות ואימפולסיביות - מתבטאים בתזזיתיות, שטף בדיבור, התפרצות באמצע שיחה, קושי לחכות לתורם ועוד.

אצל ילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD או ADD), טיפול במוזיקה יכול להגביר את הקשב והמיקוד, להפחית היפראקטיביות ולחזק כישורים חברתיים.

המוזיקה מספקת מבנה יציב שמרגיע את הילד ועוזרת לו לווסת את עצמו, משפיעה על מצב הרוח ומפחיתה אי שקט. היא גם מרגיעה חרדה ומתח בגוף, האופייניים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, תורמת ליכולת ההתארגנות שלהם ומשפרת את המיקוד והשליטה העצמית שלהם, בבית ובכיתה.

אני מתאימה את הטיפול באופן ייחודי עבור כל מטופל, בהתאם לקשיים איתם הוא מתמודד וליכולות אותן הוא מביא עימו. 

bottom of page